Tuesday, December 6, 2011

Info Menarik Jus Maqui yang anda PERLU TAHU


Apakah Patagonia Jus Maqui?
Patagonia Jus Maqui adalah campuran Maqui berry, Aloe Vera, Resveratrol, dan Mineral Ionik Laut dalam minuman suplemen pemakanan yang lazat.

Apakah buah-buahan yang terkandung dalam Jus Maqui Patagonia?
Jus Patagonia Maqui mengandungi Maqui Berry, Aloe Vera, dan Blend Superfruit lain seperti blueberry, strawberi, kranberi, bilberry, elderberry dan raspberry.

Apakah Maqui Berry?
Maqui Berry beri buah-buahan antioksidan yang kuat di dunia. Ia sarat dengan anthocyanin, sekumpulan nutrisi tanaman dengan aktiviti antioksida yang kuat dan mempromosikan manfaat kesihatan yang lain.

Di manakah Maqui Berry tumbuh?
Maqui Berry tumbuh di Patagonia, bahagian selatan Amerika Selatan, merangkumi bahagian selatan Chile dan Argentina. Kawasan terpencil ini jauh dari kawasan perindustrian dan pencemaran yang berkaitan, ini bermaksud bahawa Maqui berry tumbuh secara semulajadi & organik.

Mengapa kita tidak pernah mendengar banyak mengenai Maqui Berry?
Kerana ia adalah berasal dari kawasan terpencil, Maqui Berry tidak dimakan oleh masyarakat arus perdana sehingga baru-baru ini. Ia telah digunakan untuk sementara sebagai pewarna dan penambah rasa bagi wain dan sesetengah makanan, tetapi manfaat kesihatan tadi dihargai.

Adakah Maqui Berry dianggap sebagai satu Superfruit?
Superfruits adalah buah-buahan dan beri yang mempunyai kepekatan tinggi antioksidan dan nutrien menggalakkan kesihatan yang lain. Kebanyakannya datang dari lokasi yang eksotik, di mana mereka telah digunakan oleh penduduk asli tradisional untuk beberapa waktu. Mengikut kriteria ini, Maqui Berry adalah Raja Superfruits.

Siapakah kumpulan asli yang telah menggunakan Maqui Berry?
India Mapuche dari rantau Patagonia. Kumpulan ini adalah suku asli Amerika yang kecil yang tidak pernah ditawan oleh tamadun Amerika asli yang lebih besar seperti Inca, atau oleh peneroka-peneroka dari Eropah. Manfaat kesihatan mereka berasal dari penggunaan beri Maqui untuk makanan, minuman, dan kegunaan perubatan dipercayai memainkan peranan penting dalam hal ini. Mapuches yang pada dasarnya lebih besar, lebih kuat, lebih cepat, lebih bijak, dan sihat daripada musuh-musuh mereka.


Apakah ORAC?
ORAC adalah singkatan untuk Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen. Ia adalah ukuran aktiviti antioksidan. Semakin tinggi skor ORAC untuk minuman, makanan atau makanan tambahan, lebih kuat  kesan antioksidan.

Adakah Maqui Berry mempunyai nilai ORAC yang tinggi?
Maqui Berry mempunyai skor tertinggi ORAC beri yang dikenali setakat ini untuk buah-buahan di dunia. Skor ORACnya beberapa kali ganda dari juara sebelumnya, Acai berry.

Apakah faedah yang boleh diperolehi daripada Maqui Berry?
Terdapat banyak. Dengan kandungan antioksidan yang tiada tandingannya, Maqui Berry menyokong penuaan yang sihat. Ia menggalakkan kulit yang sihat dan membantu melindungi daripada sinaran matahari. Ia meningkatkan kekuatan, stamina dan tenaga, dan membantu menggalakkan penurunan berat badan. Ia membantu menormalkan metabolisme gula-insulin, yang berguna untuk pesakit kencing manis dan pra-diabetes. Maqui Berry membantu menguatkan tulang dan sendi. Ia telah semulajadi COX 2-menghalang aktiviti, jadi ia membantu mengurangkan keradangan dan kesakitan, terutamanya yang berkaitan dengan artritis. Ia menggalakkan fungsi imun dan sistem kardiovaskular yang sihat.

Apakah fungsi Aloe Vera dalam Jus Maqui Patagonia?
Aloe Vera berfungsi sebagai pembawa yang sangat baik untuk bahan-bahan yang lain, kerana ia meningkatkan penyerapan mereka. Ia menyokong fungsi kesihatan dan sistem pencernaan, dan detoksifikasi. Aloe Vera melawan bakteria berbahaya dan yis. Ia menyokong pertumbuhan sel dan penyembuhan, menggalakkan kulit yang sihat, dan membantu mengurangkan keradangan dan kesakitan. Ia menawarkan sokongan yang kuat untuk berfungsi dengan baik sistem imun. Aloe Vera membantu dalam pengawalan berat badan, dan ia menggalakkan metabolisme insulin yang betul.

Dari manakah Aloe Vera dalam Jus Maqui Patagonia datang?
Aloe Vera dalam Jus Maqui Patagonia organik tumbuh di ladang 5,000 ekar di Costa Rica.

Apakah Resveratrol?
Resveratrol adalah antioksida yang terdapat dalam kulit anggur merah. Ia bertanggungjawab untuk manfaat kesihatan yang yang selalunya didapati dari minuman wain merah. Resveratrol adalah bahan semulajadi.

Apakah manfaat kesihatan dari Resveratrol?
Resveratrol meningkatkan kesihatan dan umur panjang. Ia menggalakkan pengurusan berat badan yang sihat. Ia merangsang aktiviti penyahtoksikan dalam badan. Resveratrol mempunyai aktiviti anti-radang yang ketara. Ia melindungi sistem kardiovaskular melalui beberapa mekanisme. Ia membantu melindungi daripada kanser dan kekacauan neurodegenerative seperti Alzheimer dan penyakit Parkinson.

Bagaimana kandungan Resveratrol Jus Maqui Patagonia berbanding dalam wain merah?
1 hidangan (1 auns) Jus Maqui Patagonia mengandungi Resveratrol bersamaaan sebanyak secara purata kandungan dalam 7 botol wain merah (bukannya wain tersebut). Ini bermakna bahawa ia akan mengambil alih 200 botol purata wain merah untuk membekalkan jumlah resveratrol dalam 1 botol Jus Maqui Patagonia.

Apakah peranan yang Mineral Laut Ionik bermain di Patagonia Maqui Juice?
Mereka adalah sumber mineral surih yang dapat diserap sepenuhnya dan tersedia untuk digunakan di dalam badan.

Apakah faedah kesihatan mineral surih ini?
Mineral surih diperlukan untuk penyerapan nutrien dari saluran pencernaan, dan mereka dikehendaki untuk pergerakan nutrien ke dalam, dan bahan buangan dari sel. Mereka membantu nutrien khusus mengenakan kesan penuh mereka. Mineral surih diperlukan untuk pengeluaran saraf dan pengecutan otot, dan mereka yang diperlukan untuk penyenggaraan imbangan asid dalam badan. Mereka adalah penting untuk fungsi hati dan buah pinggang, dan dengan itu detoksifikasi badan kita.

Apakah campuran Superfruit menyumbang kepada Jus Maqui Patagonia?
Blend Superfruit merupakan sumber tambahan pekat antioksidan mujarab, dan ia menambah rasa hebat Jus Maqui Patagonia.

 Adakah Jus Maqui sejenis ubat atau suplemen?
Ubat biasanya bertindak terhadap tujuan tertentu, seperti contoh: ubat darah tinggi - target: melebarkan diameter salur darah untuk mengurangkan tekanan aliran darah, ubat batuk - target: mencairkan kahak untuk memudahkan kahak dikeluarkan oleh badan. Suplemen pula biasanya tidak mempunyai target tertentu yang diketahui secara saintifik. Ia memberi kebaikan secara menyeluruh. Biasanya suplemen terdiri daripada jus buah-buahan, vitamin, produk herba atau mineral. Suplemen biasanya membantu dalam pencegahan sesuatu penyakit. Setiap orang akan mempunyai respon yang berbeza terhadap suplemen bergantung kepada kondisi badan dan pemakanan individu tersebut.


Penggunaan Jus Maqui yang disyorkan
Ambil 1-2 auns (30-60ml) setiap hari sebagai sokongan pemakanan tambahan. Simpan didalam peti sejuk selepas dibuka. Baik selama 60 hari selepas dibuka. Jangan gunakan jika meterai keselamatan rosak atau hilang. Tidak disyorkan untuk kegunaan semasa mengandung atau untuk ibu-ibu yang menyusu bayi. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit, tetapi sebaliknya bertujuan semata-mata untuk sokongan pemakanan atau suplemen. Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah. Aloe Vera yang digunakan dalam produk ini adalah secara organik Diperakui dan disahkan oleh Majlis Sains Aloe Antarabangsa.


Siapakah Fomulator Jus Maqui?
Formulator, Patagonia Maqui Jus: Roy F. Brabham, MD

Dr. Brabham menuntut di Rice University dari 1968 - 1971, dan kemudian meninggalkan universiti tersebut tanpa ijazah apabila dia diterima ke sekolah perubatan. Beliau lulus dari LSU School of Medicine di Shreveport pada tahun 1975 dan tidak melaksanakan residensinya di Pembedahan Am di Hospital Universiti Wisconsin di Madison, WI, 1975-1980 yang diikuti oleh persahabatan di Pembedahan Am di Gloucestershire Royal Hospital di Gloucester, England, dari 1980 - 1981. Ini menyebabkan keluar dari latihan perubatan di Amerika Syarikat, jadi dia menghabiskan masa selama 10 bulan melakukan kerja ER di Louisiana apabila pulang ke Amerika Syarikat. Dr. Brabham kemudiannya melakukan residensi di Pembedahan Plastik di Universiti Hospital Wisconsin dari tahun 1982 - 1984 dan telah disahkan oleh Lembaga Amerika Pembedahan Plastik.

Walaupun menjalankan amalan swasta di Baton Rouge, LA dari tahun 1984 melalui tahun 2003, beliau membantu Eduplast dijumpai, asas yang bukan-keuntungan yang khusus untuk menyediakan sumber dan latihan dalam pembedahan plastik dan lain-lain disiplin perubatan ke kawasan mundur di dunia. Atas sifatnya sebagai ahli lembaga Eduplast, Dr. Brabham telah membuat kerja yang hampir 30 perjalanan ke Nicaragua sejak tahun 1991. Beliau juga telah mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti pendidikan di Mexico, Honduras, Ecuador, Cuba, dan Tibet.

Kepentingan beliau dalam pendekatan alternatif kepada bidang kesihatan daripada pengalaman peribadi dengan isu-isu kesihatan dalam keluarganya. Ayah Dr Brabham menghabiskan masa 5 tahun terakhir hidup beliau dalam "kelumpuhan jantung" dan adiknya yang bongsu meninggal dunia secara tidak disangka-sangka pada usia 45 tahun. Untuk mengelakkan ianya berlaku pada diri sendiri, dia mula meneroka pendekatan dari luar perubatan tradisional, yang tidak mempunyai jawapan terbaik untuk kondisi bapa atau abangnya. Dia kagum dan mengetahui berapa banyak ketika berada di sana, bersama-sama dengan penyelidikan yang menyokong, kerana dia tidak terdedah kepada mana-mana informasi ini semasa latihan perubatan.

Syarikat telah membawa beliau untuk megamalkan amalan perubatan alternatif dan datang untuk bekerja sepenuh masa di pejabat korporat di Owensboro pada bulan Jun 2003. Dia telah bekerja pada produk dan pembangunan kesusasteraan, dan benar-benar menikmati segala-galanya tentang aktiviti kerjaya beliau untuk pertama kalinya.

Sekiranya anda mempunyai masalah kesihatan atau tidak, tak rugi anda mencuba jus maqui hari ini kerana ia adalah cecair anti oksida terulung didunia pada masa ini. Ramai yang telah menikmati kehidupan yang lebih baik setelah mencuba jus Maqui. Cubalah Jus Maqui hari ini! klik di sini JUS HARGA PROMOSI